H Aγιογράφος Χρυσούλα Σταμάτη με τον Δήμαρχο Παλιού Φαλήρου Διονύση Χατζηδάκη
Στο Πολτιστικό Κέντρο στον Φλοίσβο του Παλαιού Φαλήρου συναντήσαμε την σπουδαία Αγιογράφο Χρυσούλα Σταμάτη στα πλαίσια των 7ήμερο Πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργάνωσε η Πολιτιστική Εταιρεία "Φως Τέχνης Ανέσπερον" ΜΚΟ
Την Χρυσούλα Σταμάτη την γνωρίζαμε και είχαμε εντυπωσιαστεί από την εκπληκτική δουλειά της από το πρόσφατο παρελθόν.
Αγιογραφεί σε χρυσό 23 καρατίων αγιογραφίες που μόνο απαρατηρητες δεν μπορούν να περάσουν.Με άρτια τεχνική αποδίδει ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα που θέλεις ώρες να το κοιτάς.
Αναρωτηθήκαμε πολλές φορές πως είναι δυνατόν να προσδίδει τόσο άρτιο αποτέλεσμα.Πραγματικά είναι αγγέλου χάδι η τεχνική της!!
Στο Πολτιστικό Κέντρο στον Φλοίσβο του Παλαιού Φαλήρου συναντήσαμε την σπουδαία Αγιογράφο Χρυσούλα Σταμάτη στα πλαίσια των 7ήμερο Πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργάνωσε η Πολιτιστική Εταιρεία "Φως Τέχνης Ανέσπερον" ΜΚΟ
Την Χρυσούλα Σταμάτη την γνωρίζαμε και είχαμε εντυπωσιαστεί από την εκπληκτική δουλειά της από το πρόσφατο παρελθόν.
Αγιογραφεί σε χρυσό 23 καρατίων αγιογραφίες που μόνο απαρατηρητες δεν μπορούν να περάσουν.Με άρτια τεχνική αποδίδει ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα που θέλεις ώρες να το κοιτάς.
Αναρωτηθήκαμε πολλές φορές πως είναι δυνατόν να προσδίδει τόσο άρτιο αποτέλεσμα.Πραγματικά είναι αγγέλου χάδι η τεχνική της!!
Ή Χρυσούλα Σταμάτη γεννήθηκε και μεγάλωσε στήν Αθήνα το 1958.Από μικρή ηλικία ξεκίνησε να ασχολείται με τον χώρο της Τέχνης και να δραστηριοποιείται σπουδάζοντας αρχικά στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών.
Ο εμπνευστής και δάσκαλος της πατέρας Συλουανός της δείχνει τα πρώτα βήματα.
Κατόπιν προσωπικής αναζήτησης για πιο πολύ μάθηση σε αυτόν τον τομέα φοίτησε στη σχολή Βυζαντινής Αγιογραφίας στην Πάτρα και αργότερα Παλαιογραφία στην ΜΙΕΤ.
Έχει πάρει μέρος σε πολλές εκθέσεις ατομικές αλλά και ομαδικές. Πρόσφατα πήρε μέρος σε ομαδική έκθεση στην Φινλανδία. Είναι μέλος της Πανελλήνιας Εταιρίας Πολιτιστικών Εκδηλώσεων,ΦΩΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΩΝ και στην ΠΕΛΤ
Ρωτήσαμε την σπουδαία Αγιογράφο Χρυσούλα Σταμάτη την γνώμη της περι Αγιογραφίας και μας απάντησε:
"Προσπαθώ να παρουσιάσω την αγιογραφία με τον δικό μου τροπο. Ο σεβασμός, το σχέδιο, το χρώμα και οι τεχνοτροπίες είναι τα βασικά μου στοιχεία. Οι δουλειές που παρουσιάζω έχουν πολλαπλές τεχνοτροπίες ιδιαίτερα περίπλοκες και δαπανηρές .
Με την πάροδο των ετών έχω αποκτήσει δικό μου στυλ που αναγνωρίζεται από το ευρύ κοινό, με σεβασμό πάντα στο ορθόδοξο δόγμα .
Ή Αγιογραφια είναι ιερή ζωγραφική και την θεωρώ ως τη μέγιστη τέχνη των τεχνών ."
Στην ερώτησή μας πως αντιλαμβάνεται την κρίση στην Τέχνη μας απάντησε:
" Ή τέχνη στην Ελλαδα του σήμερα περνάει μία συνεχή καμπή η οποία οφείλεται γενικά στη δραματική κατάσταση που περνάει η χώρα μας. Καλλιτέχνες και διοργανωτές κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να αναδείξουν νέες δουλειές αλλά δυστυχώς το κοινό δεν ακολουθεί, είτε γιατί δεν είναι ενημερωμενο είτε γιατί δεν έχει καλλιτεχνική παιδεία.
Στις περισσότερες εκθέσεις ενώ η είσοδος είναι δωρεάν δεν υπάρχει αρκετή προσέλευση του κόσμου. Νομίζω ότι τα προβλήματα της εποχής μας δεν τον αφήνουν ή το θεωρούν πολυτέλεια.
Ο Έλληνας εικαστικός αυτή τη στιγμή έχει πολλα προβλήματα όπως αυτά του βιοπορισμού ή της εκμετάλλευσης...
Αλλά να μην ξεχνάμε ότι στους χαλεπους καιρούς η τέχνη παράγει αριστουργήματα."